Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza podmínek canisterapie
Kejřová, Anežka ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Anotace: Diplomová práce je zaměřena na využití canisterapie ve speciální pedagogice. Je zde rozpracován vývoj, metody, formy a typy canisterapie včetně přínosů a rizik, které s sebou přináší tato psychoterapeutická metoda. Následně je výzkumným šetřením zmapována souvislost mezi vzděláním psovodů a kvalitou jejich práce v terénu.
Chov gekončíka nočního v mateřské škole a jeho využití k probuzení a prohloubení zájmu dětí o přírodu
Kovalová, Marie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Tato práce je zaměřena na téma vzájemného působení zvířete a dítěte předškolního věku. Seznamuje nás s problematikou chovu gekončíků nočních v mateřské škole (s jeho klady i zápory). Na základě kazuistik popisuje vliv gekončíků nočních na osobnost dítěte předškolního věku v mateřské škole. Hlavní metodou výzkumu je zúčastněné nestrukturované pozorování jednotlivců i celé skupiny dětí z jednotřídní mateřské školy Lísteček. Mateřská škola Lísteček je určena pro děti od 3 do 7 let, složení dětí je tedy heterogenní. Kapacita mateřské školy je stanovena maximálně pro 28 dětí a je součástí malotřídní základní školy. Nástrojem k zaznamenávání jednotlivých situací, interakcí mezi dětmi a gekončíky, byl použit videozáznam, fotogalerie, dotazníkové šetření provedené mezi rodiči dětí, které do dané mateřské školy dochází. Byl pozorován přirozený zájem dětí o exotická zvířata, školní chov byl hodnocen pozitivně, u dětí byl podpořen zájem o získávání nových informací týkající se nejen školního chovu. Kontakt s gekončíky přinášel dětem radost, pozitivní emoce, zklidnění, rozvoj smyslů, pocit odpovědnosti a spolupráce při péči o gekončíky a ohleduplného chování vůči všem živým tvorům.
Canisterapie
Sůsová, Kristýna ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bakalářská práce se zabývá canisterapií a jejím využití v praxi. V teoretické části je popsán proces začlenění psa do terapie, metody a aktivity, které jsou při canisterapii používány. Dále je také vysvětlen rozdíl mezi canisterapeutickým, vodícím, asistenčním a signálním psem; popsání jednotlivých sdružení a zkoušek, které jsou k výkonu canisterapie nezbytné. Do práce je zařazeno také porovnání canisterapie v České republice, USA a Velké Británii. V praktické části bakalářské práce je popsán průběh vlastních canisterapeutických zkoušek. Dále je také rozvinutá konkrétní canisterapeutická praxe s popsáním vybraných setkání a aktivit se zaměřením na pozitivní vliv přítomnosti psa. Metoda šetření vyplývá především z přímé intervence a přípravy canisterapeutických setkání, dále pak také ze studia odborné literatury. Z práce vyplývá, že přítomnost psa při hodinách má pozitivní vliv na soustředění, motivaci a konkrétní práci.
Využití zvířat v ekocentrech při edukaci žáků prvního stupně ZŠ
Srpová, Lucie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Modrý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím zvířat v programech environmentálního vzdělávání a výchovy pro žáky prvního stupně realizovaných ekocentry a Středisky environmentální a ekologické výchovy v České republice. Teoretická část se věnuje přínosům, které zvířata do vzdělávání přinášejí, a rizikům vzdělávání za pomocí zvířat. Dále se věnuje vztahům žáků ke zvířatům a postojům, které pozitivní prožitky se zvířaty mohou formovat. Ve výzkumné části je vypracován kombinovaný výzkum. V kvantitativní části proběhla analýza webových stránek 85 ekocenter a jejich programů se zvířaty, na jejímž základě byl vypracován kvalitativní strukturovaný rozhovor. Bylo uskutečněno 10 rozhovorů mezi pracovníky českých ekocenter. Cílem výzkumu je popsat, jak jsou zvířata k edukaci žáků v ekocentrech využívána. Zjistila jsem, že nejčastěji využívaným zvířetem je pták (34 %). Žáci se do přímého kontaktu se zvířetem dostanou ve 46 %, ve 26 % není živé zvíře součástí programu. Bezpečnost žáků je zajištěna pomocí BOZP a pedagogickým dozorem. Na bezpečnost zvířat dohlíží po dobu programu lektor, mimo programy je zajištěna dodržováním welfare. Pouze u 23 % programů byl uveden vzdělávací cíl a jen 2 respondenti z 10 odpověděli, že mají programy založené na RVP. KLÍČOVÁ SLOVA: Animoterapie, ekocentrum, environmentální výchova,...
Kanaanský pes a využití psa ve vzdělávání
Rutová, Šárka ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Předmětem diplomové práce je kanaánský pes se zaměřením na využití psa ve vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část práce čtenáře podrobně seznamuje s plemenem kanaánský pes. Jedná se o vzácné a velmi staré plemeno psa, původem z Izraele. První psi byli importování do Evropy a Ameriky až v 60. letech 20. století. Na našem území se dnes počítá jen s desítkami jedinců. A právě proto, že psů v Evropě není mnoho, je problém s množením tohoto plemene i přenosem genetických nemocí. V praktické části se zabývám vytvořením genealogie kanaánských psů v České republice. Výzkumně jsem se zaměřila na sledování inbreedingu. V druhé části se zabývám využitím psa ve vzdělávání. Praktickým výstupem jsou dva vytvořené výukové programy. První program je zaměřený na poznávání psa. Je určen pro žáky základních škol a je součástí této práce. Výukový program je také vyzkoušen v praxi a jeho vyplněné výsledky jsou součástí přílohy. Žáci se dozví důležité informace o psech, jak se k psovi chovat a porozumět mu, či informace o primitivních plemenech jako je kanaánský pes. Druhý výukový program se zaměřuje na inbreeding a je určený studentům gymnázií. Studenti se v programu dozvědí zajímavosti o inbreedingu a nenáhodném křížení. Součástí programu je též pracovní list a výukový text. Klíčová...
Chov a využití zvířat ve výuce v pražských základních školách
Jirásková, Veronika ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Jura, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zabývá chovem zvířat na základních školách. Teoretická část obsahuje shrnutí vědecky podložených studií, zabývajících se vlivem zvířat na žáky v průběhu vzdělávání a možné přínosy chovu zvířat ve školách. Jsou zde popsány podmínky pro bezpečný chov, nejčastěji chovaná zvířata ve školství, rizika a úskalí, která jejich chov přináší a možné způsoby chovu zvířat ve školách. Zdůrazňuje také nutnost hodnocení welfare chovaných zvířat a legislativní opatření, která se k tématu vztahují. Praktická část popisuje stav chovů zvířat na pražských základních školách ve školním roce 2017/2018. Pomocí dotazování na reprezentativním vzorku škol bylo zjištěno, že na 37 % pražských škol v daném školním roce existoval chov zvířat. Dále bylo studováno zastoupení druhů chovaných zvířat, jejich umístění ve školách, kdo nese za péči o tato zvířata odpovědnost, a způsob a četnost jejich využití ve výuce. Bylo zjištěno, že 52 % učitelů nevyužívá chované zvíře ve výuce častěji než jednou za měsíc. Dalším předmětem výzkumu bylo zjišťování důvodů absence chovu zvířat ve školách, přičemž 92 % respondentů ze škol s neexistujícím chovem zvířat uvedlo, že o jeho zavedení neuvažuje ani v budoucnu. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání za pomoci zvířat, zvířata ve školách, zvířata ve výuce, zvířata ve školní třídě, učitelé a...
Canisterapie
Sůsová, Kristýna ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bakalářská práce se zabývá canisterapií a jejím využití v praxi. V teoretické části je popsán proces začlenění psa do terapie, metody a aktivity, které jsou při canisterapii používány. Dále je také vysvětlen rozdíl mezi canisterapeutickým, vodícím, asistenčním a signálním psem; popsání jednotlivých sdružení a zkoušek, které jsou k výkonu canisterapie nezbytné. Do práce je zařazeno také porovnání canisterapie v České republice, USA a Velké Británii. V praktické části bakalářské práce je popsán průběh vlastních canisterapeutických zkoušek. Dále je také rozvinutá konkrétní canisterapeutická praxe s popsáním vybraných setkání a aktivit se zaměřením na pozitivní vliv přítomnosti psa. Metoda šetření vyplývá především z přímé intervence a přípravy canisterapeutických setkání, dále pak také ze studia odborné literatury. Z práce vyplývá, že přítomnost psa při hodinách má pozitivní vliv na soustředění, motivaci a konkrétní práci.
Chov gekončíka nočního v mateřské škole a jeho využití k probuzení a prohloubení zájmu dětí o přírodu
Kovalová, Marie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Tato práce je zaměřena na téma vzájemného působení zvířete a dítěte předškolního věku. Seznamuje nás s problematikou chovu gekončíků nočních v mateřské škole (s jeho klady i zápory). Na základě kazuistik popisuje vliv gekončíků nočních na osobnost dítěte předškolního věku v mateřské škole. Hlavní metodou výzkumu je zúčastněné nestrukturované pozorování jednotlivců i celé skupiny dětí z jednotřídní mateřské školy Lísteček. Mateřská škola Lísteček je určena pro děti od 3 do 7 let, složení dětí je tedy heterogenní. Kapacita mateřské školy je stanovena maximálně pro 28 dětí a je součástí malotřídní základní školy. Nástrojem k zaznamenávání jednotlivých situací, interakcí mezi dětmi a gekončíky, byl použit videozáznam, fotogalerie, dotazníkové šetření provedené mezi rodiči dětí, které do dané mateřské školy dochází. Byl pozorován přirozený zájem dětí o exotická zvířata, školní chov byl hodnocen pozitivně, u dětí byl podpořen zájem o získávání nových informací týkající se nejen školního chovu. Kontakt s gekončíky přinášel dětem radost, pozitivní emoce, zklidnění, rozvoj smyslů, pocit odpovědnosti a spolupráce při péči o gekončíky a ohleduplného chování vůči všem živým tvorům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.